Totul incepe de la Sambure(sti)

0 Comments

   Mare amator de vinuri m-a facut maicuta mea si prin urmare m-am prezentat la o noua degustare organizata de catre Asociatia Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro, de data aceasta intr-o alta locatie decat cele obisnuite mie si anume Ribs House. Nu stiam exact unde se afla locatia dar m-am bucurat cand am aflat ca este aproape de casa, ca nah, sase sortimente sunt sase sortimente. Stiam doar ca fac o mancare foarte buna caci mai comandam la serviciu de la ei dar acum trecandu-le pragul am vazut ca au o atmosfera primitoare si toata lumea de acolo nu era altfel decat cu zambetul pe buze. Tin pe aceasta cale sa multumesc bucatarului pentru minunatul Bulz Dacic dar si intregii echipe pentru profesionalism si pentru ca ne livreaza rapid comenzile.


   Acum sa trecem la treburile serioase. Da, sase soiuri de vin, o seara de Joi minunata, eu, Marian cel barbos si ceilalti bloggeri minunati cu care si legat unele prietenii.

  Ca de obicei, am inceput cu partea educationala ca sa zic asa, unde s-a povestit despre fiecare soi de vin in parte si despre "partenera" sa, branzica. Siiiiii, ca sa va pun in tema, "cuplurile" serii au fost urmatoarele: 
  1. Chardonnay + Havarti Castello,
  2. Roze (Cabernet Sauvignon & Merlot) + Cascaval Sofia,
  3. Pinot Noir + Emmentaler Delaco,
  4. Feteasca Neagra + Irish Cheddar Delaco D'Exceptie,
  5. Merlot + Maasdam Delaco D'Exceptie,
  6. Cabernet Sauvignon + Grana Padano Delaco D'Exceptie.
   Apropo, stiai dragul meu cititor ca Roze-ul nu se face niciodata dintr-un singur soi de strugure decat daca ai un an "al dracu" de bun? Nici eu :)) Stiai ca o noapte frumoasa incepe de la primul "Buna!" si al doilea pahar de...roze? Iti doresc sa vezi asta cu ochii tai. Dupa cum ati ghicit, sa va prezint vedeta mea de la degustare si anume Cabernet Sauvignon & Merlot a.k.a. Roze.
  
   Alaturi de el se afla minunatul cascaval despre care va povestesc imediat ce stiu despre el.
Am ales ca si castigator pentru mine acest vin deoarece am mai avut ocazia de a ma bucura de el si nu a dezamagit niciodata. Mi-a fost tovaras de nadejde la fiecare eveniment in care m-am bucurat de o prezenta feminina iar farmecul amandurora a functionat mult mai bine in echipa. In acelasi timp, mi-a picat bine in combinatie cu "iuteniile" mele pentru ca da, sunt si mare iubitor de ardei iute sau alte picanterii. Nici la masa in oras cu prietenii nu s-a prezentat mai prejos in ochii nimanui, asa ca il cam recomand ca vin pe la orice ocazie. Un mic sfat, sa il bei rece ;). 

  Ca si test daca intr-adevar ai de a face cum un Roze bun, poti proceda astfel: lasa-l la temperatura camerei, undeva la 20 de grade iar apoi verifica daca aromele sunt inca proaspete. Daca alcoolul este inca echilibrat de aciditate, mai cumpara o sticla :). Poate ca intr-un articol viitor am sa va povestesc si despre metodele de obtinere ale roze-ului.

  Despre cascaval pot sa va spun, pe langa faptul ca merge bine cu Roze, este un tip de branza despre care se spune ca isi are originea in Sicilia insa unii afirma ca defapt are apucaturi aromane. Cert este ca se prepara fie din lapte de oaie sau de vaca, casul maturat se fierbe pe undeva la 80 de gradesi se sareaza. Dateaza oficial prin documentele Tarii Romanesti de prin 1374, produs fiind prin zonele de munte ale regiunii. In prezent, la noi in tara se prepara cascavalul in functie de pasta si pot enumera cascavalul cu pasta moale, semitare si cel afumat. 

  Spre final tin sa ma laud cu norocul meu


   Am mai adaugat o sticla la colectia celor castigate(si beute intre timp) si astept cu nerabdare cina de asta seara sa ma infig si in cascaval. 
   In acelasi timp ma bucur ca am avut ocazia sa ciocnesc un pahar cu barbosul meu dragalas cu care am dat viata conceptului de Comentarii Barboase dar si cu doua doamne minunate fara de care seara ar fi fost ca un Roze cu un singur pahar si anume Carina Tataranu si Mirela Coman. 
Va pupa scriitorul de mine


Iar la final, one big happy family cu mici absente pe care nu le iert data viitoare :))



You may also like

Niciun comentariu:

Părerea fiecăruia este importantă! Acum, ai dreptul de a ţi-o exprima liber!