Ma mut la ferma (de vinuri)

0 Comments

  Revin, din nou, cu inca un articol legat de vinuri (nu ca nu v-ati plictisit de asta pana acum) desi parca promisesem ca o sa ating pe viitor si alte subiecte. Dar chiar o sa ma tin de cuvant.

  Intre timp, tin cu mare drag sa va povestesc despre o (alta) aventura bahica pe care am trait-o multumita Asociatiei Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro intr-o locatie deja confortabila si obisnuita mie de ceva timp si anume Oxigen, da, acolo unde am vazut si meciul ala fabulos. Dar nu despre asta vreau sa vorbim acum. 

  Nu mai iesisem demult din casa, devenisem cam anti social iar aceasta degustare a fost un prilej minunat sa redescopar "viata" dincolo de peretii casei si ai biroului de la serviciu. Am revazut oameni dragi precum si pahare sau soiuri de vin care imi sunt la fel de dragi! 
  
  Degustarea de la Ferma Magureni a fost, alaturi de un alt domeniu cu nume de baiat dar nu il dau de gol acum, cele mai frumoase si spun asta datorita faptului ca am simtit imediat o calitate desavarsita curgand in paharul meu dar si cu fiecare strop de alcool ce trecea prin papile, simteam si dragostea cu care a fost cules fiecare bob si conceputa fiecare sticla de vin. Bonus, ecologic.

  Din lista de "delicii", in seara de 24 ale lui Brumarel si anume 
  1. Cramposie sec + Camembert Ile de France,
  2. Pinot Gris sec + Emmentaler Delaco,
  3. Sauvignon Blanc sec + Mozzarella Dealco,
  4. Rose Cabernet Sauvignon demisec + Gouda Delaco D'Exceptie,
  5. Tamaioasa Romaneasca demisec + Maasdam Delaco D'Exceptie,
  6. Negru de Dragasani sec + Grana Padano Delaco D'Exceptie.

preferata mea a fost, netinand cont de cifra mea magica 1, Cramposia alaturi de Camembert Ile de France cuplu de bunataturi, ca sa zic asa, care m-au facut sa plec acasa cu gandul ca mi-am ratat destinul in viata.

  Despre branza, dupa cum v-am mai povestit, Camembert-ul este o branza franceza cu pasta moale si crusta de mucegai, cu forma rotunda, de culoare alba si este preparata din lapte de vaca. Este considerat un simbol al patrimoniului gastronomic si stereotip al Frantei, precum si celebra bagheta de paine.

   Ca si metoda de fabricatie, in general, se prepara astfel: laptele este coagulat prin adaugarea unui cheag. Laptele crud este folosit numai pentru camembert-ul din Normandia dar ceilalti producatori pot utiliza lapte microfiltrat, tratat termic sau pasteurizat. Laptele inchegat este taiat, pus in forme si scurs. Ciuperca este aplicata prin pulverizare. Mucegaiul acesta este motivul pentru care vedem acea crusta alba caracteristica a camembertu-ului. Branza sta la maturat intre 4 si 12 saptamani.


  Cat despre vin, minunata Cramposie, despre care nu am inteles de ce i se zice vin "de cursa lunga" nici dupa 3 pahare (imi trebuiau mai multe ca sa ma conving...poate), nu am ce sa reprosez. Prospetime, puritate si dorinta. Dorinta de inca un pahar. Imi aduc aminte, daca nu ma insel, tocmai la soiul asta am primit si alintul de "sportiv" :)). Din ce am inteles in seara cu pricina, Cramposia dainuieste inca de pe vremea dacilor. Potrivita cu carne usoara dar in opinia mea potrivita cu orice ocazie si ora trecuta de 12 ziua, culoarea galbena parca de fata balaie si neprihanita precum si gustul de mar pe care mi l-a lasat, in combinatie cu Camembert-ul reprezinta pentru mine un motiv bun sa inchin pe viitor versuri scrise cu drag in cinstea produsului nascut din strugure.

 In incheiere tin sa multumesc Fermei Magureni pentru munca depusa in cele aproximativ 20 de ha cu vita, a respectului pe care il acorda vinului dar si fabricatiei acestuia, a respectului fata de client prin vinurile ecologice cu care ne bucura si pentru ca face din zona Dragasaniului o zona cunoscuta si apreciata in toata tara, ducand istoria mai departe a ceea ce eu numesc "nectarul pamantenilor". AMIN!




You may also like

Niciun comentariu:

Părerea fiecăruia este importantă! Acum, ai dreptul de a ţi-o exprima liber!