Mic dejun gustos cu unt de arahide sanatos!

1 Comments

 


   Nu stiu cum sunt altii dar eu imi aduc aminte de copilarie si diminetile cand luam micul dejun cu parintii mei, bine, asta in weekend cand nu aveam scoala ca in zilele saptamanii lucratoare nu exista termenul asta. Nu zic ca era sanatos ce faceam dar recuperam in zilele de sambata si duminica atunci cand luam micul dejun alcatuit din celebra margarina romaneasca, gemul facut de mama si ceaiul dulce a lui tata.

   Anii trec, obiceiurile se mai schimba sau poate ca nu si doar alimentatia sufera modificari. Traind intr-o perioada in care domina fast food-ul, mancarea procesata si tot felul de "alimente consistente", incercam cu totii, zi de zi, sa ne formam o alimentatie mai sanatoasa care sa compenseze, in cazul unora, cu lipsa miscarii. Fie ca mancam pe fuga inainte de a pleca la munca, fie ca stam sa ne savuram cea mai importanta masa a zilei, cautam tot timpul ca ceea ce dam organismului sa fie consistent, satios si bogat in nutrienti.

 Am renuntat de mult timp la micul dejun al copilariei, desi uneori parca imi e dor de el si am cautat de ceva vreme varianta agreata de mine si stomacul meu, sensibil uneori, perforat de ilustra medicina si am gasit, ceea ce cred eu, varianta cea mai sanatoasa a unui mic dejun satios si eficient. 

  Nu stiu cati dintre voi ati incercat sau ati auzit de untul de arahide. Dimineata, la prima ora, cu o cana de ceai, face prima masa a zilei cu adevarat si cea mai importanta. Nu va trebuie mult. Doua-trei felii de paine prajita, daca va place mai mult asa, cateva lingurite de unt de arahide si va garantez un deliciu.

  O sa va spun acum pe care le prefer. Nu gasiti ceva mai bun ca la Sunday bites si cu ocazia asta le multumesc pentru gustul minunat al micului dejun de care ma bucur zilnic acum. 


 Ati auzit de crema de caju? Caju e asemanator cu alunele din punctul meu de vedere, verisorul mai bun si mai gustos al lor. Asta si pentru faptul ca nu contine emulsificatori, sare, zahar sau uleiuri nesanatoase. Din punct de vedere nutritional contine fibre si proteine iar cu siguranta avem nevoie de doza lor zilnica. Nu este pretentios la pastrare. Undeva intre 4-20 de grade iar dupa deschidere la 2-8 grade, deci frigiderul e de ajuns. 

  Dupa cum bine ma stiu persoanele de langa mine, sunt un clasic asa ca nu renunt nici la varianta clasica cu crema fina de arahide. La fel ca si cea de caju, sunt satioase si uneori mananc din ambele cand nu ma pot hotara dimineata pe care sa o aleg. Tot la fel de bogata in proteine si fibre insa cu o valabilitate mai crescuta dupa deschidere, poate oricand constitui un deliciu pe paine. 

  

  Dupa cum vedeti mai sus, avem o poza de la colegii de breasla care au ales alte tipuri de unt de arahide dar cu siguranta la fel de multumiti si pofticiosi ca si mine. 

  Daca sunteti curiosi sau v-am trezit apetitul ori pur si simplu vreti sa incercati ceva nou la micul dejun si sincer, nici seara nu strica o asa mica gustare, va invit pe site-ul celor de la Sunday bites sa aruncati un ochi si eventual lasati o parere despre cum ati fost surprinsi de gust, consistenta si deliciu caci va garantez ca nu veti fi dezamagiti. 

  Va las, dragi cititori, purced spre a-mi pregati o felie de paine cu unt de arahide caci de la atata scris despre el, mi s-a facut pofta. Pofta buna va doresc si sa ne auzim cu bine la alte degustari de vinuri, excursii, delicii culinare sau pur si simplu la o "taina" in versuri! 





You may also like

Un comentariu:

Părerea fiecăruia este importantă! Acum, ai dreptul de a ţi-o exprima liber!