6, vine sticla!

0 Comments
 

  Nu stiu altii cum sunt dar eu cand ma gandesc la o sticla de vin aflata la o temperatura asemanatoare cu cea a unei dimineti de inceput de primavara, parca mi se dilata pupilele iar pe chipul meu se citeste o bucurie de copil care a primit bomboana mult dorita.

  Mi-am rasfatat papilele gustative, din nou, alaturi de Asocitatia Bloggerilor Olteni la aceeasi locatie ca si data trecuta si anume Craft Pub.



   Dupa cum puteti vedea, vinurile de la Pogany au fost "cadanele" neuronilor mei inca tineri si Doamne, cand ma gandesc ca cei de la Dobra Wine au peste 300 de ha cultivate cu vita de vie, ma gandesc serios sa cer mutatie acolo. Zona unde se cultiva aceste soiuri de vita se numesc Dealurile Pagane iar in cazul acesta eu ma declar pacatos convins.

   Nu are rost sa va mai spun care soi de vin a fost "otrava" mea, dar totusi, va spun. ACELASI Sauvignon Blanc, de data aceasta combinat cu Mozzarella. Sa nu credeti ca nu am, desi sunt mare iubitor de vin, o idee despre mozzarella. legenda spune ca o bucata de cas a cazut accidental in apa fierbinte si cand a fost scoasa, a iesit framantata(nu mult, doar cat sa prinda forma) si asa a aparut, fratii mei bahici, pruima bucata de mozzarella. Prima atestare documentata a acestui tip de branza este din anul 1570 si cotata la bursa, in Napoli si Capua in anul 1600.

   How it's made? Pai intai obtii casul, il tai in bucati si il introduci in apa fierbinte. Malaxezi cu mainile si facaletu pana obtii amestecul magic care se desprinde in fasii. In final, degusti :).
Normal, se consuma chiar in ziua in care o prepari. Cum nu toti pot face asta, se ambaleaza cu tot cu zerul aferent pentru o mai mare rezistenta in timp si asa ajunge la mine in Craiova si o castig la degustare. Daca e di Bufala, ea se mananca proaspata, cu putin ulei de masline si sare, chiar si cu o salata. Daca e partial uscata, se pune la pizza, lasagna, etc.

    Ca sa nu par secretos sau poate din curiozitate, doriti sa aflati ce alte "otravuri" s-au mai servit, va las mai jos o lista cu condamnarile:

1.      Sauvignon Blanc demisec – Mozzarella Delaco
2.      Traminer Roz Sec – Havarti Delaco D'Exceptie
3.      Cadarca Rose Sec – Cascaval Sofia Delaco
4.      Merlot Rose Demidulce – Brie au bleu - Ile de France
5.      Pinot Noir Sec - Grana Padano Delaco D'Exceptie
6.      Feteasca Neagra Sec - Irish Cheddar Delaco D'Exceptie 


   Poate ca v-ati intrebat de ce mereu vin alb si de ce demisec. In opinia mea, vinul alb mi se
pare cel mai corect, ca sa zic asa, pentru mine iar demisec pentru ca nu este nici tare nici un vin
usor cu care sa iti faci de cap. Sauvignon Blanc este unul din cele mai populare vinuri albe si
este apreciat pentru prospetime dat de nivelul ridicat de aciditate si cantitatii mici de zahar.
V-am mai spus in articolele anterioare ca a aparut prima data in Bordeaux dar cred ca nimeni nu
il apreciaza ami bine ca romanul, dovada ca francezii ne intreaba de "sanaate" cand vine vorba
de vinuri.



One big happy family :) 

   In final, va las cu versurile pe care le-am scris cu gandul la aceasta degustare dar si la oamenii
frumosi cu care am petrecut clipele acelea "ametitoare"! 

Am baut singur dar si cu voi
La degustare, in fiecare Joi
6 din 6 din acelasi soi
Nu 5,4,3,2

Imi place sa beau vinu' mai ales ca sprit
Sa moara toti dusmanii de la Golden Blit
Ma trag cu toti in poze sa dea bine ancora
Cand pregateste aparatu' fratele nostru Sora
Cu Marian trag din tigara, afumam plamanu' -ncet
Pan' apare Daniel cu una de Cabernet.
Il vad pe Mircea-n spate cu doua fete si-o Feteasca
Sa-i dea Bachus sanatate, zici ca e mana cereasca
Bianca si Corina, la concurs de facut poze
Sa le vezi cum pleaca acasa cu o sticla de Rose
Eu nu ma las mai jos si poate pare a banc 
Dar la fiecare escapada va scap de cate un S. Blanc.
Ma clatin printre mese, sa plec acas' nu pot
Pana nu dau pe gat si-o sticla de Merlot
Cica esti fan branza dac-o asortezi putin
De la paganu' Pogany cu un pahar de vin.
Mai trece inc-o seara si pleaca acasa fiecare
Sa reaniman ficatu' pan' la urmatoarea degustare! 




You may also like

Niciun comentariu:

Părerea fiecăruia este importantă! Acum, ai dreptul de a ţi-o exprima liber!