Da vina pe Crama La Salina

0 Comments
 


   Demult nu am mai baut un vin bun. Ati zice ca de la ultima degustare si poate ca aveti dreptate....sau poate ca nu. Dar pentru inceput, sa multumim din nou Asociatiei Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro pentru evenimentul organizat la Restaurant Viena, un local pe care, din pacate, nu l-am mai vizitat de ceva ani si atunci o faceam doar ca sa impresionez o fata incercand sa maschez gusturile mele in materie de localuri. Dar lasand asta la o parte, am ramas impresionat de faptul ca nimic nu s-a schimbat la acest loc, oferindu-mi ca si ultima data, o senzatie placuta si o atmosfera calda de care sa ma bucur dupa o zi de lucru.

     Mii de multumiri celor de la Crama La Salina ca au adus 6 soiuri de vin din care am degustat cu placere dar si cu pofta de parca nu ar fi trecut recent sarbatorile de iarna si nu as fi degustat alte licori bahice. Dar ce sa faci? Cand ai un vin bun sau mai multe, gusti din fiecare ca si cum ai face asta prima data si daca nu te hotarasti cum ti se pare soiu respectiv, mai ceri un pahar :)). 

Din lista "placerilor nevinovate" din care am avut placere sa ne infruptam, au fost cele ce urmeaza : 

     Issa Rhin Riesling cu paine cu maia si ulei de masline
     Issa Rosé (Pinot Noir) cu Emmentaler Delaco rece
     Issa Sauvignon Blanc cu Emmentaler Delaco si sare de Himalaya
     Issa Chardonnay cu Emmentaler Delaco si sare de Himalaya
     Issa Chardonnay baricat cu Emmentaler Delaco si sare afumata
     Issa Pinot Noir cu Emmentaler pe paine la cuptor

La fiecare soi degustat, pentru prima data am stat si m-am gandit cu cine as avea placerea sa impart o sticla si in ce imprejurari, creand astfel in mintea mea un astfel de moment. Rezultatul a fost ca daca as pune mana pe inca o sticla, clar as face ceea ce mi-am propus in mintea mea vinificata.

Rhin Riesling l-as bea cu tovarasii mei de pahar, undeva la munte, intr-o seara linistita, calda, de primavara, dupa o zi de drumetii si am depana amintiri din tineretile noastre nu demult apuse cand grijile erau doar legende neadevarate si urma sa luam viata in piept in viitorul ce urma.

 Rose-ul l-as degusta alaturi de o persoana speciala(fireste ca i-as lasa mai mult de jumatate din sticla ei) cu care as purta o discutie imprevizibila si as lasa ca fundul sticlei sa decida deznodamantul conversatiei. 

Sauvignon Blanc...da, Sauvignon Blanc si marea mea dragoste pentru el. Aici pot sa spun si chiar sa fiu egoist, ca l-as tine doar pentru mine si l-as bea acasa, singur. Doar eu si gandurile mele la miez de noapte fara sa imi pese de ceva anume sau sa cunosc existenta celor din jurul meu. 

Chardonnay, l-as bea cu ea (nu va spun cine) dar numai cu ea. De ce? De setea amandurora...si atat! 

Si in final, Pinot Noir e genul de vin pe care l-as bea dupa varsta de 40 de ani cand m-as putea crede in stare sa ma iau de gat cu o astfel de sticla. 

Aleg ca si castigatorul serii de 24 Ianuarie, combinatia de Sauvignon Blanc cu branza Emmentaler Delaco, combinatie ce m-a determinat sa scriu acest articol dar si versurile din subsolul acestuia, versuri cu care demult nu v-am mai delectat. Nu are rost sa va mai spun de ce ramane pe veci vinul meu de suflet dar tin sa mentionez macar faptul ca numai culoarea pala de galben imi fura privirea iar aromele de citrice ma duce cu mintea la zone tropicale. Notele de aciditate si faptul ca il servesc sec, imi elibereaza endorfinele creatoare de versuri. 

Ajutat si de Emmentaler cu gustul sau usor picant si textura cremoasa, cele doua creeaza combiantia perfecta a unei alte seri de degustare.

Si ca sa nu uit, poate va intrebati de ce titlul poarta acest nume cu nota acuzativa. Nu o zic cu rautate dar vinul de la La Salina m-a inspirat sa scriu asta din prima. Si avem urmatoarele versuri...din folclor evident. 

Esti ca un demon care ma incita la pacat
Cum ma privesti, zambesti si ma domini apasat
Iti infigi ghearele damnandu-mi trupul lipsit de aparare
Inima imi bate incet... se opreste-n loc...apoi bate foarte tare
Mainile pe corpul tau deseneaza scene de amor
Rol in piesa Erosului pe care toti il vor
Parca as vrea sa fug dar cumva ma opresti in loc
Sufletul imi este rece desi tu ma tii pe foc
Te-ai intiparit in mine si nu te voi uita
M-ai vandut pacatului si nu te voi ierta









  





You may also like

Niciun comentariu:

Părerea fiecăruia este importantă! Acum, ai dreptul de a ţi-o exprima liber!