VaporBlast - Atelier de restaurari auto

0 Comments



    Personal nu ma pricep la automobile aproape deloc iar asta se reflecta cumva si in pretentiile pe care le am atunci cand vine vorba de o masina noua sau chiar de ceea ce imi ofera momentan " CholOpelu' " meu. Stiu doar ca, pentru mine, masinile reprezinta un mijloc de transport care da, trebuie sa iti ofere un confort decent insa nu atat de mult cat sa devina o obsesie, una chiar costisitoare. In fine, ideea este ca nu ma dau pe spate masinile fancy asa cum ma da, de exemplu, o sticla de Sauvignon Blanc. Dar fiecare cu gusturile si pasiunile lui, nu judecam ci doar observam.

  Totusi, exigentele mele se rezuma, cand vine vorba de "titi-uri", la aspectul vizual si la intretinerea bunului cu cai putere sub capota. Ca sa fiu mai explicit, imi place o masina fie ea si modesta dar curata, intretinuta in materie de motor, piese, caroserie, roti, jante, etc. Oricat ar valora masina pe care o ai, daca nu ai grija de ea, va veni un moment cand nici ea nu va mai avea, poate, grija de tine. Felul in care arata masina, spune multe si despre cel care o conduce. O masina curata si intretinuta poate sa denote un bun simt al responsabilitatii, al unei conduite apreciate si deseori laudabile in lumea soferilor. Acum credeti ca ma refer la faptul ca zilnic trebuie sa trecem cu ea pe la spalatorie? Sa bagam in detergenti mai mult decat baga " vericu' " carburant? Clar nu!!! 

  Ati auzit cumva de termenul de sablare? Daca nu ati auzit, va spun eu ca sablarea reprezinta procesul de curatare sau finisare prin suflare abraziva a suprafetelor de metal, piatra, sticla sau alt material solid. Bun! Si ce legatura are asta cu masina, mai exact? Ganditi-va in felul urmator. Cum noi oamenii avem grija de noi sau se presupune ca ar trebui, asa si masinile trebuiesc intretinute iar ca sa fac o legatura si mai profunda, imaginati-va ca piesele unei masini sunt ca organele noastre. Fie ca ne doare ficatul, rinichiul sau ai coastele fisurate si trebuiesc tratate, asa si o masina necesita ca piesele ei sa fie ingrijite iar asta nu vine doar de la condusul regulamentar si corect tehnic. Timpul isi lasa amprenta peste orice iar piesele unei masini nu sunt o exceptie. 


     VaporBlast si grija pentru masina ta

  Sablarea VaportBlast sau sablarea umeda reprezinta un proces de indepartare a contaminatiilor de pe o suprafata sau de finisare a unei suprafete folosind apa sub presiune si medii abrazive de sablare. Aici mediul abraziv este amestecat cu apa si presurizat intr-un vas sub presiune inainte de a fi propulsat printr-o duza de sablare si amestecat cu aer comprimat. De ce este mai avantajoasa fata de sablarea uscata? In primul rand pentru faptul ca produce un finisaj fin pe suprafata iar apa spala materialul abraziv utilizat, astfel incat suprafata sablata nu este deteriorata. In al doilea rand, este mult mai blanda. Apa amortizeaza viteza cu care materialul abraziv loveste suprafata. O diferenta importanta intre cele doua sablari este aceea ca la sablarea uscata, materialul abraziv loveste in unghi si lasa urme de impact pe suprafata sablata pe cand la sablarea VaporBlast, apa amortizeaza impactul, materialul abraziv este dispersat uniform pe suprafata si procesul de sablare devine mult mai fin.

 

Unde? Ce? Cum?

   Daca v-am atras atentia si in acelasi timp v-am starnit interesul, sa stiti ca echipa VaporBlast va asteapta cu drag in Mischii, Aleea 1 Islaz 3, jud. Dolj, puteti da un mail la adresa mihaidaniel@vaporblast.ro sau accesand pentru mai multe detalii si poze link-ul de aici.

 Pana una-alta, va pot arata eu o mica parte din munca depusa de echipa VaporBlast, rezultatele precum si cu ce se poate realiza sablarea umeda. 


  Sablarea in mediul umed se realizeaza in acest Vixen AquaBlast prin plasarea piesei de sablat in interiorul acestuia iar mainile tale, protejate de doua manusi, vor intra prin cele doua orificii pentru a incepe procesul de sablare asupra piesei. 

Cam asa se vede din interior


  Procesul de sablare poate sa dureze in functie de starea piesei si dimensiunile acesteia insa in ambele situatii atentia la detalii este mereu aceeasi, fapt de reprezinta marea calitate a echipei VaporBlast. Mai jos am sa va arat rezultatul unui proces de sablare dar si diferentele intre cum arata initial si cum arata dupa, o componenta.


            Inainte

                            Dupa

    




   

  Ca sa intelegeti mult mai bine si sa luati cumva parte la intreg procesul, va invit sa dati PLAY filmuletului de mai jos si sa las faptele si imaginile sa vorbeasca. 


Avem aici o restaurare clapete acceleratie de la un Alfa Romeo Montreal V8


  Cei de la VaporBlast au si canal de Youtube, dupa cum vedeti, asa ca rog sa dati Subscribe pentru a urmari si invata mai multe din tainele sablarii umede, bineinteles daca sunteti pasionati iar pentru mult mai multe poze, las si link-ul de Facebook.


    Proiecte de suflet si vehicule istorice

  Pe langa grija pe care o acorda pieselor de masini, sunt si cateva proiecte separate, de suflet, pe care echipa VaportBlast vrea sa le duca la bun sfarsit iar apoi sa inceapa altele si tot asa. In primul rand, Daniel, cel care infiintat echipa, are o pasiune in general pentru masini, masini "batrane" cum le mai zic eu sau vehicule istorice, asa cum le numesc expertii. 


Bruno the Bear


 Bruno este proiectul de "casa", asa cum scrie si pe site-ul celor de la VaporBlast. Acesta a beneficiat de toate tratamentele sablarii umede fiind "ursul" de teste.

De ce urs si de ce bear? Pentru ca BMW si pentru ca vedeti numarul de inmatriculare

   Ca sa detaliem putin treaba, avem aici un E30, a doua generatie a seriei 3 de la BMW, generatie produsa intre anii 1982 si 1994 care a inlocuit seria E21. Gama de modele include caroserii in 2 usi si decapotabile dar si caroserii sedan in 4 usi si break. Motorul este propulsat pe benzina cu 4 si 6 cilindri dar si diesel cu 6 cilindri, premiera pentru seria 3. Pentru mai multe detalii si schimburi de pareri si opinii, urmariti evenimentele si paradele retro la care desigur si cei de la VaporBlast sunt prezenti. 


"The Unicorn" sau Renault R11 - 90 GT


   Dupa cum spun si cei de la VaportBlast, aceasta masina are o poveste de viata interesanta. A fost adusa din Franta in anii '90 de catre un inginer angajat la Fabrica de Automobile Craiova. A fost inmatriculata in Romania in 1994 si a avut o stransa legatura cu proprietarul acesteia pana in 2019 cand a fost trasa pe dreapta pentru ultima data...sau nu. In 2022 a fost achizitionata si adusa la garajul VaporBlast pentru a i se oferi o noua sansa pe strazile patriei. Se are in plan o restaurare completa precum si inscrierea pe lista vehiculelor istorice. 

  Cateva detalii tehnice, Renault 9 si Renault 11 sunt masini de familie produse de francezii de la Renault intre anii 1981 si 1988.  In timp ce Renault 9 a aparut in 1981 in 4 usi ca masina de dimensiuni mai mari, Renault 11 a aparut in 1983 in 3 si 5 usi dar hatchback. Ambele au fost produse sub codul L42 avend ca designer pe Robert Opron iar cifrele mai exacte le gasiti aici.


   Daca v-am starnit curiozitatea sau interesul, da-ti un click si urmariti pe cei de la VaporBlast pentru evenimente auto ce vor urma dar si pentru proiectele frumoase pe care l-au inceput. Cu astea fiind spuse, va las cu drag si sa ne vedem cu bine! 

Ti-Ti!!!





You may also like

Niciun comentariu:

Părerea fiecăruia este importantă! Acum, ai dreptul de a ţi-o exprima liber!