City Break de toamna varatica

0 Comments


 


    Sunt momente in viata cand rutina te copleseste! Mereu acelasi birou, acelasi traseu, aceleasi treburi casnice care niciodata parca nu se mai termina si acelasi tonus parca inexistent cand tragi de tine sa duci pana la capat inca o zi identica cu cea de ieri.

  Nu am avut un an deosebit...sau poate ca a fost dar am privit totul cu alti ochi, ochi mai realisti, mai maturi si parca mai putin increzatori ca in trecut. Insa nu las feeling-urile de moment sa ma influenteze, fie si daca persista o scurta perioada. Stiu cine sunt si ce e al meu si voi avea totul atunci cand sunt pregatit pentru asta. Lasand filozofia de o parte ca nu e momentul de "cioranisme", zilele trecute am spart bariera rutinei si in ciuda cifrelor din calendar, am bifat poate cel mai cool city break de anul acesta, cu zero planuri, zero asteptari, cativa lei si persoana potrivita langa mine.

  Doua zile, trei judete, un Opel resuscitat, multe poze si un bagaj de amintiri pe care am sa il car cu drag mai departe in viata! Sincer sa fiu, am stiut doar prima destinatie, unde aveam sa ne si cazam, anume Ranca. Ranca se afla atat pe raza orasului Novaci cat si a comunei Baia de Fier, in judetul Gorj, pe DN 67C a.k.a. Transalpina. Se spune ca Ranca este "Sinaia" Olteniei fiind o statiune turistica aflata la cea mai mare altitudine din Romania. Situata in muntii Parang, dispune de potential turistic major datorita drumetiilor din munti. Nu sunt mare amator de drumetii dar cativa pasi am putut face prin imprejurimi iar peisajul este de o naturalete aparte. 

  Peste toti si peste toate! 

Privind in zare si dincolo de hotare...

 Urcand si coborand de cateva ori pe Transalpina, m-am intors la Stana Stefanu, o stana aflata in "creierul" muntilor unde mancarea traditionala pe baza de carne de oaie este primordiala. De la tochitura la mamaliga si de la carnati la bulz, ceaunele erau tot timpul pe foc iar castroanele se plimbau de la mese la servire, ba pline, ba goale. 


  Am luat cate putin din fiecare, cum se zice in popor iar daca vine vorba de preturi, nu se simt deloc tipatoare.


Dupa o masa copioasa a urmat o plimbare sanatoasa!

    La intoarcerea spre cazare am dat de cateva mioare usor agitate de prezenta masinilor si cumva mi-au adus aminte de zilele de la tara cand eram mic si curios de plecatul la camp cu animalele.



   Nu se pune problema de varf de sezon asa ca statiunea era in mare parte goala si linistita dar perfecta pentru ca tocmai asta am cautat, liniste, recreere si reconectare cu natura. Cazari la tot pasu, disponibilitate din plin, am ales totusi o cabana cumva in afara statiunii si anume la Cabana Parang. 
  Aflata putin mai jos de strada principala ce strabate statiunea, cabana dispune de toate facilitatile unei sederi placute iar staff-ul a fost binevoitor in a ne ajuta cu orice nelamurire sau cerinta. 


  Am facut mica noastra degustare si am ciocnit in cinstea unei zile departe de oras si galagia motoarelor. Noaptea s-a lasat usor iar sub plapuma calduroasa s-au asternut un somn adanc si o liniste deplina. 


 As spune ca punctul forte al cabanei este posibilitatea de a vedea rasarirul de soare la munte, in toata splendoarea sa alaturi de turmele de oi ce se indreptau nerabdatoare catre platou. Cafeaua vesnic nelipsita a ramas ultima pe lista tabieturilor matinale. Dupa cum se vede in departare, avem o padure la baza careia parca se auzea cum curge apa lin iar in marea de liniste a noptii parca luna iti canta sonata adormirii. Deja filozofez cand ar trebui sa las loc pozelor sa vorbeasca.


Coborand spre locul unde apa curgea si tot curgea, am dat peste prima ciuperca ce arata exact ca in desenele copilariei si sincer pe care nu o vazusem niciodata in viata mea. 


Pe traseu ni s-a alaturat un "ghid" tare simpatic care la un moment dat se plictisea asteptandu-ne sa ne miscam odata spre parau. 


Da, aveam dreptate. Nu a mai durat mult si am gasit paraul! 

    Nu pot descrie in cuvinte atmosfera din acel loc. Sa auzi apa cum curge, frunzele cum fosnesc, fauna si flora in toata splendoarea lor, sublim! Pozele au curs si au tot curs, incercand sa aducem acasa o mica parte din locul acela dar si pentru amintiri. 


Si poze facute pe ascuns :)

  Drumetia la un moment dat s-a terminat cand "viermele neadormit" al stomacului a inceput sa isi faca simtita prezenta si am purces lasand in urma tovarasul de nadejde patruped, spre un loc cu mancare de-a locului. 
   Am lasat in urma Ranca si Transalpina si am coborat in Novaci, la poalele muntilor unde aici am poposit vreme de cateva ceasuri. Fiind Duminica, am trecut prin targ, ca aparent inca se mai tocmesc oamenii la sfarsit de saptamana fiecare scapand sau facand schimb cu marfuri inutile sau in surplus. Si este evident faptul ca nu am plecat cu mana goala. Nu sunt mare pasionat de obiecte vintage dar mi-a atras atentia aceasta farfurie (cred ca e microbul "balabanesc") si contra sumei modice de 5 lei, am plecat cu ea acasa.
 

Vintage Churchill Trees Dinner Plate


 Spre surprinderea mea este o farfurie de peste 40 de ani si bucata s-ar vinde si cu 70 de lei.

   Cum trecuse mult de pranz si inca nu mancasem mare lucru sau deloc, am explorat zona si am gasit un restaurant, La Padurea Statului, cu recenzii si stelute multe pe Google, astfel ca am decis sa facem o vizita locului. Nu pot spune decat faptul ca a fost cea mai buna decizie in materie de mancare gatita iar preturile de departe mult mai mici decat am fi noi obisnuiti cu noua inflatie. Aflat in vecinatatea Novaciului, recomand cu incredere a fi vizitat locul iar gazdele va vor primi cu bratele deschise. 

  Urmatoarea destinatie a fost Padurea Colorata. Aflata in Poienari, este cea mai noua atractie si nu te poti opri fara sa faci macar o poza pentru a surprinde culoarea si natura in toata splendoarea lor. Cercetand internetul am aflat ca este rezultatul proiectului Art Land in frunte cu Mihai Topescu care cu ajutorul vopselei ecologice si inofensive pentru scoarta copacului, au realizat o pata de culoare mereu vie si deschisa, indiferent de anotimp. 


O cromatica aparte...


  Putin mai sus de Padure se afla atat Castelul Vrajitoarelor cat si Casuta rasturnata astfel incat a fost practic imposibil sa nu batem pasul pana acolo. La Castelul Vrajitoarelor, o alta atractie nou aparuta, gasesti vrajitoare de rit vechi cat si cele noi, moderne, cu selfie-uri si decolteu iar acum inteleg de unde vine vorba "a fost vrajit"! 


Primele vrajitoare de rit vechi


Vrajitoare de club



Loc de parcat mijlocul de transport dar si suport de curatenie

  Cat despre Casuta rasturnata nu am mare lucru de zis decat faptul ca nu apare in programul Prima Casa dar reuseste cumva sa te dea peste cap :) 


Eu v-am zis, azi totul e cu susul in jos


Privesc pe geam, suspind in gand
Astept sa-mi vad copiii intrand

  Atat la castel cat si la casuta, preturile pentru adulti sunt modice asa ca nu strica sa dam o mana de ajutor atat culturii cat si a divertismentului de bun simt pentru a dainui in timp. 

  Ultima oprire a zilei a fost la Culele de la Maldaresti insa din pacate fiind tarziu, vizita a fost scurta si pe cat de rapid am intrat pe atat de rapid am si iesit. Seara se lasase inclusiv in Valcea, asa ca nu am reusit sa surprind decat artistul in momentul creerii insa nu de aproape nedorind a intrerupe o concentrare dumnezeiasca. 


Regret ca nu mi-am exprima dorinta de a achizitiona tabloul insa am sa tin minte momentul si cine stie...


   Sper ca am lasat aici o idee de mini break, de scurta evadare din cotidianul urban si ma simt mult mai usurat acum ca am impartasit cu voi o parte din gandurile si trairile mele dintr-un weekend ce poate ca nu promitea foarte multe insa a lasat amintiri profunde in suflet si in ganduri. 

  Toate cele bune si vorba marelui maestru Dan Spataru, poate drumurile noastre se vor intalni! Ramaneti cu bine!






You may also like

Niciun comentariu:

Părerea fiecăruia este importantă! Acum, ai dreptul de a ţi-o exprima liber!