As.B.O. no.12 si Vinju Mare

0 Comments


 

     La multi ani, Asociatia Bloggerilor Olteni a.k.a. As.B.O.! 12, pentru ca am implinit 12 ani si sper ca urmatorii 12 sa ne tina la fel de sanatosi si cu cat mai multe degustari de vin. Data fiind importanta evenimentului, am sarbatorit cu mic si mare la Casa Romanescu sau Casa Universitarilor, asa cum mai este cunoscuta. 

  Cand ne gandim la atractii turistice sau monumente din zona Olteniei, Casa Romanescu se numara printre ele. Apartinand familiei cu acelasi nume, casa a ajuns ulterior in patrimoniul orasului. Nicolae Romanescu, numele cel mai rasunator al familiei, in opinia mea, a fost candva primar al orasului Craiova si dupa cum se vede si astazi, s-a descurcat foarte bine in mandatul avut, dupa el numindu-se si parcul-mandrie al orasului. 

  Revenind la aniversarea noastra, petrecerea a avut loc alaturi de cei de la Domeniile Vinju Mare care ne-a incantat fie cu un Riesling Italian, fie cu un Rose sau cu o Feteasca Neagra. Vînju Mare Orevița este situata in judetul Mehedinti la paralela 44 - 45 lat. N cu plantatiile situate undeva la 280-350m altitudine cu orientare sudica. In trecut, zona era acoperita cu paduri de ulmi si nuci. Probabil din acest motiv si solurile sunt brun roscate de padure. Aici regimul de precipitatii este unul echilibrat datorita pozitionarii langa Dunare dar si langa paduri astfel ca resursele heliometrice sunt optime. 

  Plantatiile se intind astazi pe o suprafata de 133 ha organizate in 3 ferme: la Orevita (55ha), Bucura(50ha) si Nicolae Balcescu(28 ha) cu soiuri atat autohtone precum Feteasca Neagra si Tamaioasa Romaneasca dat si internationale ca Merlot, Syrah, Riesling Italian, Sauvignon Blanc, etc.

  Aici gasim si cateva hectare de vie batrana, de peste 50 de ani vechime si poate ca unii dintre voi va intrebati, cand o vie se considera a fi matura. Ei, bine, o vie are nevoie de peste 4 ani pana sa ajunga la maturitate iar cat despre inaintarea in timp, se pare ca tine concurenta omului. Pot spune ca asta am aflat recent, la degustare, si simt ca am mai pus un graunte la intelepciunile mele "vinifice". 



  Multumesc pe aceasta cale domnului Ion Girnita, proprietarul Domeniilor Vinju Mare, pentru raspunsul la curiozitatea mea legata de varsta unei vii dar si pentru prezentarea facuta celor trei soiuri mentionate mai sus. Ca tot veni vorba, stiti care a fost preferatul meu? Riesling Italian ma duce cu gandul la caise necoapte. Nu ma pricep la mirosuri, senzatii florale, in schimb, ma duce cu gandul la o vara ce o astept inca din copilarie. Ce mi-a placut cel mai mult la acest soi? Mi-a adus aminte de copilarie. Astept cu drag o alta sticla la masa mea! 


Pentru curiosi, clar eu voi face asta, Domeniile Vinju Mare are un magazin in Craiova, pe strada Carol, nr.84 si va asteapta cu bratele deschise si multe sticle de Riesling, printre altele. 


   Ne-am si pozat, cin cin! 

  Seara s-a incheiat cu muzica si tort de la mama colegului Marian Buzarnescu, careia ii multumim si o rog personal sa ne faca tort si anul viitor, saru' mana! 

Pozele de final sunt cele mai frumoase si am mai adaugat una la albumul bloggerilor mei preferati :)




La multi ani, As.B.O.! 




You may also like

Niciun comentariu:

Părerea fiecăruia este importantă! Acum, ai dreptul de a ţi-o exprima liber!