Un Freamat de la Catleya

0 Comments


      Desi nu a trecut mult timp iar vremea de afara te impinge la un ceai cald mai degrba decat la o serata bahica, revin spre a va povesti despre o noua degustare, de data aceasta cu invitati noi de la un domeniu necunoscut mie pana in prezent si anume Catleya, un nou eveniment sponsorizat de catre Asociatia Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro. 

  Cu mult mai interesant si frumos a fost evenimentul cu cat acesta a avut un iz frantuzesc si am sa va povestesc si de ce. Vinurile despre care am sa va relatez mai tarziu au fost prezentate de catre doamna Anne Cecille Roussel, Managing Director al domeniului Catleya si, dupa nume, banuiesc faptul ca va dati seama de unde si izul. Totul a avut loc la deja cunoscutul C House Milano unde datorita amabilitatii si ambiantei placute am decis sa mai poposim in acest loc iar si iar. 



Anne Cecille Roussel

Managing Director al domeniului Catleya

   Dupa cum va spuneam mai sus, nu auzisem pana acum despre domeniul Catleya desi nu se afla la o distanta prea mare de orasul nostru. Mai exact, gasim domeniul in Corcova, un sat din judetul Mehedinti. Cu un total de 14,5 ha. Catleya a dedicat un numar de 2 ha pentru struguri albi iar restul pentru vinurile rosii. 

   In zona, solurile sunt argilo-maloase, bogate in fier, situate pe versanti orientati spre est sau sud iar prin pozitionarea la paralela 45, zona are un climat continental. Viile fiind plantate pe dealuri au sansa ca apa sa nu stagneze in sol iar padurile din zona dau nopti racoroase pe timp de vara lucru care ajuta la o mai buna maturare a strugurilor.

  Ca si soiuri de vin, aici avem Merlot, Cabernet sauvignon, Cabernet franc, Syrah, Feteasca Neagra Feteasca Regala si Feteasca Alba. 

  Noi, in seara degustarii am avut placerea sa avem in fata noastra urmatoarele: 

  1. Freamat Alb 2021 (Feteasca Alba si Feteasca Regala) + Aperifrais Ile de France
  2. Freamat Rosu (Merlot, Cabernet Sauvignon si Cabernet Franc) + Emmentaler Delaco
  3. Perfect Simplu Cabernet Franc 2019 + Harvati Delaco
  4. Perfect Simplu Syrah 2018 + Grand Blue Delaco
 Ca si curiozitate, poate ati mai auzit de Shiraz si va intrebati daca nu cumva se refera tot la Syrah. Practic, e acelasi lucru? Ei bine, raspunsul este DA si NU! 

  Atunci cand vorbim de Syrah si Shiraz, ne referim, da, la acelasi strugure dar cand vine vorba de regiunea in care aceasta este crescut, aici apar diferentele. Pe scurt, fiecare termen este asociat cu regiunea dar si stilul in care este facut. 

  Avem pe de o parte, Syrah, un vin mai putin corpolent si mai slab ca si alcool, originar din Franta iar pe de alta parte avem Shiraz iar aici vorbim de un tinut mult mai indepartat si anume Australia. Primele diferente au aparut odata cu regiunea si clima care difereau iar ulterior cu stilul in care fiecare vin era produs, astfel ca acum sunt bine delimitate definitiile de Syrah si Shiraz. 

  Revenind la vinurile noastre, sa va si arat, dupa cum avem si traditia, fiecare vin in parte asociat cu branzeturile cuvenite. 


Freamat Alb 2021 (Feteasca Alba si Feteasca Regala) + Aperifrais Ile de France


Freamat Rosu (Merlot, Cabernet Sauvignon si Cabernet Franc) + Emmentaler Delaco


Perfect Simplu Cabernet Franc 2019 + Harvati Delaco


Perfect Simplu Syrah 2018 + Grand Blue Delaco

   Din cele mentionate mai sus, nu mai este un secret deja afinitatea mea pentru vinurile albe asa ca am ales, in jurizarea mea proprie si personala, ca si castigator duetul  Feteasca Alba si Feteasca Regala  langa Aperifrais si am sa va spun si de ce. 

   In primul si in primul rand, cel mai simplu. Imi plac vinurile albe. Dar ca sa intram putin in detalii, motivele mult mai importante sunt anume faptul ca imi plac vinurile cu o aciditate echilibrata, cum avem in cazul de fata. Aromele fructate imi dau mai nou o nota revigoranta si merg mana in mana cu o mancare usoara, nu prea incarcata, dupa o zi activa. Vorbind in procente, gasim aici Feteasca Alba in proportie de 60% iar Feteasca Regala in proportie de 40%. 

   Cat despre Aperifrais, imi place, pe langa faptul ca nu te incarca dupa un vin usor precum Freamatul Alb, textura cremoasa, la fel de usoara ca vinul. Este deja taiata in bucatele si le poti, dupa gustul meu, aseaza pe bucatele de paine prajita si servite ca pe bruschete. Ce mai imi place este faptul ca au mici topinguri cu diverse ierburi dar si condimente nu foarte apasatoare la gust. 



  Dupa principiul "Faceti ce zice popa nu ce face popa!", meniul ales de mine a fost unul incarcat si variat dar un motiv totusi sa va arat anume ca un vin usor ajuta mult mai bine la digestia unei mancari mai incarcate fara de un vin mai greu si, in opinia mea, "obositor".


Nu stiu cum avea totul, intre noi ca sa decurga
Asa c-am lasat vinul sa tot curga, sa tot curga, sa tot curga...


  Vinul a tot curs, vorbele s-au spus, am ras, am glumit si cu poza de final apoi ne-am despartit. Multumim lui Daniel si aparatului sau vesnic neobosit pentru pozele noastre cele de la toate degstarile! 



    Va las cu mult drag si cu speranta la cat mai multe degustari si povesti aflate din tainele degustatorului nastrusnic de vin, oricare ar fi el. 

NIHIL SINE VINO!!!





You may also like

Niciun comentariu:

Părerea fiecăruia este importantă! Acum, ai dreptul de a ţi-o exprima liber!