Eterna Terra Nova si degustarea de la Corcova

0 Comments

 


   Dragii mei, in timp ce ne indreptam vertiginos catre un nou lockdown, vreau sa va povestesc despre ultima degustare sponsorizata de Asociatia Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro, a 40-a la numar care a avut loc la Oxygen in minunatul nostru oras. Ca si locatie, am mai fost aici la degustari anterioare, daca va aduceti aminte si stiti ca locatia este frumoasa cu mancaruri diverse si gustoase. Dupa cum vedeti si in poza de mai sus, avem 4 baieti care se bucura de o seara reusita si un pahar de vin cum se cuvine.

  Cine ne-a delectat papilele gustative? Eduard Jakab de la crama Corcova a fost in seara de Joi, initiatorul nostru in tainele degustatorului de vin si ne-a incantat cu povesti din viata sa de somelier pe croaziera, cu informatii despre vinurile cramei, cum fiecare vin se prepara cu atentie si dragoste si alaturi de Daniel Botea, presedintele Asociatiei Bloggerilor Olteni, ne-au invatat un truc-doua despre cum se asociaza un vin bun cu o branza gustoasa.

  "Musafirii" serii alaturi de noi la masa au fost dupa cum urmeaza : 

  • Chardonnay cu branza Maasdam si struguri albi
  • Rose cu branza British Cheddar si smochine proaspete
  • Feteasca Neagra cu branza Brie Ile de France si prune uscate
  • Syrah cu branza Camembert Ile de France si piper roz
  • Dessert cu branza Roquefor Ile de France si nuca
   Ca idee, pentru cine nu stie, Corcova este detinuta de Serban Damboviceanu si Michael Roy, o afacere ce a inceput in anul 2005 cu 18 ha de vie si cramele ramase de la printul Anton Bibescu care ulterior au fost complet renovate si modernizate cu echipamente si utilaje moderne.  In prezent, podgoria cuprinde 55 de ha cu soiuri traditionale: Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir, Feteasca Neagra, Muscat Ottonel, Chardonnay, Sauvignon Blanc si un soi nou, anume Syrah. 
  
  Din toate vinurile si combinatiile de mai sus, de data aceasta, spe surprinderea mea, am mers pe mana Chardonnay-ului si nu a Rose-ului. Nu stiu daca am mai povestit despre el dar Chardonnay este un soi de struguri si vin obtinut din struguri albi. La noi, in varianta sec, este un vin elegant, are o aroma florala aparte si ca temperatura de servire, se recomanda mai rece alaturi de specialitati marine. Denumirea vine de la o comuna franceza Chardonnay.  


  Am stat "de vorba" la masa si ne-am inteles de minune. Mi-a placut faptul ca nu a fost un vin tare, in opinia mea, cand am zis de aroma florala, ma ducea cu gandul la flori de vara, ceva usor, de servit oricand, oriunde iar parfumul putea fi usor confundat cu cel al unei doamne elegante(da, imaginatia mea). 
  Ca si "partenera" de seara, Chardonnay-ul a fost acompaniat de branza Maasdam, o branza oldandeza in stil emmental. Este fabricata din lapte de vaca si se lasa la invechit cam o luna si se coace mai repede spre deosebire de alte branzeturi olandeze. Branza are goluri interne, gauri rezultate din procesul de coacere si totodata dezvolta o coaja neteda si galbena.  Ca si structura, este semi-tare, din punct de vedere al grasimii este destul de generoasa.


 Cam asa arata combinatia completa pe care am apreciat-o ca fiind cea mai buna. Strugurii dulci au picat perfect langa grasimea branzei si au produs un echilibru. In alta ordine de idei, vinul a fost revigorant, branza a aduc un aport cu greutate iar ca si combinatie, asa cum am spus mai sus, alaturi de struguri, a intarit starea de echilibru

     

  Ca de obicei, la final avem poza de grup cu oameni fericiti si din plin iubiti! Astept cu drag sa va povestesc despre urmatoarele degustari si aventurile mele bahice transpuse in lirica din folclor! 







You may also like

Niciun comentariu:

Părerea fiecăruia este importantă! Acum, ai dreptul de a ţi-o exprima liber!